Κανονίστε μια συνάντηση

Γνωρίστε τη Διαιτολόγο

Το ονοματεπώνυμό σας (απαραίτητο)

Το email σας (απαραίτητο)

Τηλέφωνο επικοινωνίας (απαραίτητο)

Ενδιαφέρομαι για: (απαραίτητο)

Επιθυμητή Ημερομηνία συνάντησης

Το μήνυμά σας (απαραίτητο)

Συνταγές

Σχολιασμός: Τόνια καραγιάννη

Ποια η διατροφική αξία των υλικών της συνταγής;

Ρύζι

Αποτελεί μια πολύ σημαντική πηγή τροφής. Διαθέτει πλούσια διατροφική αξία και συνάμα, η κατανάλωση του προσφέρει ευεργετικές ιδιότητες στον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες οι οποίοι, αποτελούν σημαντική πηγή ενέργειας.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, απορροφώνται με πιο αργό ρυθμό από ότι οι απλοί, συμβάλλοντας έτσι στην αποφυγή της απότομης ανύψωσης των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Ακόμη, οι σύνθετοι υδατάνθρακες αποτελούν απαραίτητη πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα.

Το ρύζι περιέχει ακόμη πρωτεϊνες αλλά είναι πλούσιο και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Ε, που λαμβάνουν μέρος σε πολλές μεταβολικές διεργασίες του οργανισμού αλλά του προσφέρουν και αντιοξειδωτική δράση.

Οι φυτικές ίνες που βρίσκονται στο ρύζι συβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου, στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα και στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου, προστατεύοντας έτσι από την εμφάνιση του σακχαρώδη διαβήτη.

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς ή αλλιώς κιτρινόριζα, περιέχει το συστατικό συστατικό κουρκουμίνη, μία ενεργή αντιφλεγμονώδη ένωση, που φαίνεται ότι βοηθά στην πρόληψη πολλών μορφών καρκίνου. Φαίνεται οτι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, έχει επίσης αντιθρομβωτικές, αντιμικροβιακές, αντιικές, αντιμυκητιακές, αντιοξειδωτικές, και αντιφλεγμωνώδεις ιδιότητες.

Φαίνεται ακόμη οτι βοηθά στην επούλωση δερματικών πληγών και ενδεχομένως στην αντιμετώπιση της σπαστικής κολίτιδας και του πεπτικού έλκους.

Ginger

Γνωστό και ως πιπερόρριζα, έχει ως ενεργό συστατικό του τη ντζιντζερόλη, χάρη στην οποία έχει αυτη την χαρακτηριστική πικάντικη και πιπεράτη γεύση. Η θρεπτική του αξία μεγάλη καθώς, είναι πλούσιο σε πολλα συστατικά. Συγκεκριμένα, είναι χαμηλό σε λιπαρά περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Περιέχει επίσης σημαντικές ποσότητες ασβεστίου, νατρίου, καλίου, ψευδαργύρου μαγνησίου αλλά και βιταμίνης C και φυτοχημικών συστατικών. Το τζίντζερ χρησιμοποιείται για την ανακούφιση από την ναυτία και τον έμετο κυριώς λόγω εγκυμοσύνης αλλά και εν γένει.

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα ενώ, η κατανάλωση του φαίνεται οτι μειώνει τον όγκο του αίματος στις γυναίκες κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως.

Σκόρδο

Ή αλλιώς Allium sativum όπως είναι η επιστημονική του ονομασία, είναι γνωστό απο παλιά για τις ευεγερτικές του ιδιότητες χάρη στο ένα θειούχο συστατικό που περιέχει την αλλισίνη. Η αλλισίνη φαίνεται πως έχει αντιμικροβιακή δράση, ασκώντας ταυτόχρονα και αντιοξειδωτική δράση.

Έτσι λοιπόν η κατανάλωση σκόρδου βοηθά στη μείωση με φυσικό τρόπο της αρτηριακής πίεσης, ενώ φαίνεται πως βοηθά στη μείωση των επιπέδων της «κακής» χοληστερόλης στο αίμα. Το σκόρδο περιέχει ακόμη θρεπτικά συστατικά όπως μαγνήσιο και ψευδάργυρο αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, C και Α.

Καρότο, πιπεριά, λάχανο

Τροφές πλουσιες σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση τους προσφέρει στον οργανισμό φυτικές ίνες για την καλή λειτουργία του εντέρου, βιταμίνη C και συμπλέγματος Β. Το καρότο περιέχει μεγάλη ποσότητα προβιταμίνης Α και καροτίνης, συστατικά τα οποία βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία της όρασης.

Με τι μπορούμε να εμπλουτίσουμε τη συνταγή;

Η συνταγή αυτή, αποτελεί ένα πλήρες γεύμα τόσο απο θρεπτική άποψη όσο και απο θερμιδική. Μπορούμε να την εμπλουτίσουμε παρέχοντας της περισσότερη ποσότητα πρωτεϊνης, φυτικής προέλευσης, προσθέτοντας μανιτάρια.

Τα μανιτάρια δεν αποδίδουν πολλές θερμίδες, και είναι χαμηλά σε περιεκτικότητα σε λίπος, χοληστερόλη αλλά και αλάτι, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β. Η προσθήκη ακόμη ξηρών καρπών πχ κάσιους, θα δώσει ένα πιο ανατολίτικο χαρακτήρα στην συνταγή, αλλα ταυτόχρονα θα την εμπλουτίσει με καλά λιπαρά ,ακόρεστα και μονοακόρεστα, η κατανάλωση των οποίων βοηθά στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

Ακόμη τα κάσιους περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών, βιταμινών συμπλέγματος Β, σίδηρο, μαγνήσιο, και ψευδάργυρο.

Τη συνταγή θα την βρείτε: https://www.mednutrition.gr/portal/syntages/ryzi/15673-ryzi-basmati-me-laxanika